Witaminy potrzebne skórze. Dostarczasz je wszystkie?

Skóra nie będzie wyglądać dobrze, jeśli jej odpowiednio nie odżywimy. Chodzi wcale nie o to, co dostarczamy wraz z mocno skoncentrowanymi kremami, ale przede wszystkim o nasze codzienne menu. To zawartość talerza decyduje o tym, czy w naszej diecie jest wystarczająco dużo witamin i mikroelementów. Uboga, monotematyczna, mocno przetworzona dieta teoretycznie dostarcza kalorii, ale sprawia, że nasze ciało jest niedożywione. Na skórze problem ten jest widoczny w szczególny sposób.

Dlatego zamiast od razu biec do drogerii, najpierw zwróć uwagę na swoją dietę i pomyśl o mądrej suplementacji. Dla Twojej skóry szczególnie ważne są następujące witaminy.

Witamina A dla młodej skóry

Zacznijmy od początku alfabetu, czyli od witaminy A, która jest nazywana witaminą młodości. Znana jest także pod terminem retinol. Nie ma sobie równych w procesie odżywiania i odmładzania skóry. Dlaczego? Bo pomaga w odnawianiu się naskórka, zwiększa produkcję kolagenu i elastyny, wzmacnia strukturę skóry, pozwala również zachować w skórze cenną pod kątem jej kondycji wodę, co ma pozytywny wpływ na nawilżenie cery.

Witamina A ma pozytywny wpływ także na kolor skóry. To dlatego jest zalecana szczególnie tym, którzy chcą zachować letnią opaleniznę. Jednak nie wszyscy wiedzą, że to nie jedyna jej rola, witamina A pozwala usuwać plamy starcze, przebarwienia.

Trzeba jednak pamiętać, że należy spożywać produkty bogate w witaminę A z tłuszczem, dzięki temu poprawimy jej wchłanianie. Najlepszym źródłem jest marchewka, szpinak, tłuste ryby, jaja, słodkie ziemniaki.

Warto zaznaczyć, że niedobór witaminy A skutkuje wypadaniem włosów, obniżoną odpornością, trądzikiem.

Witamina B

Twoja skóra jest sucha? Łuszczy się? Sprawdź, czy nie cierpisz na niedobory witaminy B. Witaminy z grupy B są niezbędne do kontrolowania procesów rogowacenia i regeneracji naskórka. Dlatego jedz możliwie często pestki, fasolę, jajka, nabiał, drób i szpinak.

Witamina C

Chcesz mieć młodą skórę? Zadbaj o optymalną ilość witaminy C, która wykazuje silne działanie przeciwutleniające. Walczy z wolnymi rodnikami, odpowiedzialnymi za szybkie starzenie oraz wiele chorób przewlekłych o ciężkim przebiegu.

Poprawisz kondycję skóry, jeśli sięgniesz po paprykę, jarmuż, brukselkę, brokuł. To produkty, które są naprawdę dobrym źródłem witaminy C!

Witamina D

Bardzo ważna dla funkcjonowania skóry jest witamina D. Co prawda nie kryje się ona na naszym talerzu, ale przede wszystkim powstaje wtedy, kiedy wystawiamy skórę na działanie promieni słonecznych.

Dzięki witaminie D skóra jest bardziej napięta, szybciej się regeneruje poprzez złuszczanie. Witamina D działa także przeciwzapalnie, chroniąc skórę przed wieloma problemami: takimi jak łuszczyca czy trądzik.

Witamina E

Do prawidłowego funkcjonowania skóry potrzebna jest także witamina E, która jest drugą po witaminie A bardzo cenną witaminą młodości. Przede wszystkim wyróżnia się tym, że jest silnym przeciwutleniaczem, który walczy z negatywnym wpływem wolnych rodników. Poza tym witamina E działa nawilżająco i ujędrniająco.

Warto jej szukać w oleju, oliwie, orzechach włoskich czy laskowych. Gdy masz niedobory witaminy E, organizm zazwyczaj informuje o nich bladą cerą, problemami z zębami, zmęczeniem, itd.

Pamiętaj, by Twoja dieta, niezależnie od pory roku, była kolorowa i różnorodna. Staraj się jeść urozmaicone posiłki, sięgaj po lokalne produkty. Dzięki temu masz największą szansę na dostarczenie organizmowi tego, co mu potrzebne. Nie zapomnij również o mądrej suplementacji, która pozwala poradzić sobie z niedoborami.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *