Unikaj stresu – zmniejszysz cellulit

Stres to wróg współczesności. Odbiera nam radość życia. Pozbawia nas również naturalnego piękna. Jego obecność nie jest korzystna również na stan skóry. U wielu osób nadmierne nerwy mogą wiązać się z zaostrzeniem trądziku, przyspieszeniem procesu starzenia się, pojawieniem się zmarszczek, pogłębieniem kurzych łapek. Długotrwały stres odbiera również jędrność i gładkość skóry.

Jak unikać czegoś na co jesteśmy narażeni?
Niestety stres towarzyszy nam przez całe życie. Nie ma sposobu, by tak po prostu go w pełni wyeliminować. Jest to bowiem naturalne uczucie, które towarzyszy nam, mobilizując nas do wysiłku, do stawienia czoła trudnym sytuacjom. Stres pojawia się wszędzie, na każdym etapie naszego życia – w pracy, w życiu prywatnym, rodzinnym. Wiąże się z naszą przyszłością, przeszłością i teraźniejszością.
Nie da się od stresu uciec…. Można jednak go ograniczyć, korzystając z metod jego niwelowania. Poznasz je tutaj.

Dlaczego stres powoduje cellulit?

Stres powoduje cellulit, ponieważ wpływa na wahania hormonalne w ciele. Hormon stresu (kortyzol), który wydziela się w sytuacji stresowej sprawia, że po zakończeniu nerwowych zdarzeń, mamy podwyższone łaknienie (przeczytaj więcej). Jedząc więcej, tyjemy, co niewątpliwie sprzyja cellulitowi. Większa ilość tłuszczu to większy kłopot z pomarańczową skórką. Kolejna kwestia to fakt, który powoduje, że kortyzol wpływa w bezpośredni sposób na skórę – sprawia, że staje się ona mniej elastyczna.

Co można zrobić?
Najlepsze co można zrobić dla swojego ciała, to działać profilaktycznie. Ważne jest wprowadzenie pewnych zasad, zgodnie, z którymi będzie się postępować. Podstawowa zasada to poruszać się. Kiedy tylko będzie to możliwe, zmieniajmy pozycję siedzącą na stojącą. Róbmy przysiady, kręćmy ramionami, stopami. Róbmy kółeczka dłońmi.
Dobrze na nasze zdrowie i wygląd naszej cery podziała zorganizowanie sobie wystarczającego czasu na ćwiczenia. Idealnie jest wybrać jedną aktywność fizyczną i spędzać na niej jak najwięcej czasu.
Kolejna ważna rzecz to sen. Należy poświęcać mu tyle czasu, ile potrzebuje nasz organizm. Zaniedbania w tym temacie mogą mieć opłakany skutek. Mała ilość snu to gorsza koncentracja, mniejsza ilość sił i zdecydowanie niekorzystne samopoczucie. Wiele osób rekompensuje sobie ją posiłkami i dodatkowymi kaloriami. A to bardzo prosta droga do niedoskonałości pojawiających się na skórze…

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *