Ranking 10 prostych zabiegów na cellulit

1. Pij dużą ilość wody
Woda wypłucze nadmiar sodu zalegający w Twoim ciele, który to powoduj zatrzymanie wody w ciele. Zwalczenie cellulitu wspomaga picie 6-8 szklanek wody dziennie. Najlepiej mineralna i koniecznie niegazowana. Jeżeli picie wody stało się już nudne, to wodę mineralną można uatrakcyjnić naturalnym sokiem z owoców lub zastąpić herbatkami ziołowymi.

2. Zrezygnuj z papierosów
W większości przypadków palenie zwiększa widoczność cellulitu. Ten nałóg powoduje odcięcie dopływu substancji odżywczych do skóry i zarazem wypełnia ciało toksynami. Nikotyna powoduje spadek
elastyczności skóry, pogarsza się stan cellulitu i powstają zmarszczki.

3. Odstresuj się

Jak wiadomo stres wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie ale i także na nasze ciało. Kortyzol, czyli hormon stresu powoduje zmniejszenie efektywności skóry i jednocześnie zwiększa składowanie tłuszczu. Stres spowalnia także produkcję hormonów, które uelastyczniają skórę. Każdego dnia warto dbać o moment w którym możemy się odstresować. Najlepszym rozwiązaniem jest sport – np. ćwiczenie jogi, spacery, bieganie, rower.

4. Wysypiaj się
Nasz organizm potrzebuje minimum 8 godzin snu – to i tak mało w porównaniu do 16 godzin które często spędzamy na pełnych obrotach. Organizm zregenerowany jest bardziej wydajny, spokojniejszy i zdrowszy.

5. Proste formy aktywności fizycznej

Cellulit atakuje osoby zarówno otyłe jak i szczupłe, dlatego warto zadbać o codzienną dawkę ruchu. Nie muszą to być wyszukane i trudne do wykonania ćwiczenia. Wystarczy zwrócić uwagę na sporty, które mocno angażują nogi i pupę. Bieganie, stoper, jazda na rowerze, pływanie – to proste i przyjemne formy aktywności fizycznej, które potrafią wiele zdziałać w walce o smuklejsze ciało.

6. Kup gąbkę do mycia ciała!
Istnieje wiele odmian gąbek więc warto zastanowić się co kupić. Po co nam gąbka? Codzienny prysznic czy kąpiel z zastosowaniem gąbki i wykorzystywanie jej do masażu ciała, przyczynia się do poprawy cyrkulacji układu limfatycznego oraz złuszczenia naskórka. Zamiast standardowej, sztucznej, niezdrowej i mało estetycznej gąbki możemy kupić produkt wykonany z przyjemniejszego materiału oraz dodatkowo wzbogacony drobinkami peelingującymi.

7. Nawilżaj skórę
Nawilżanie jest bardzo ważnym elementem. Stosowanie dodatkowych kremów o działaniu antycellulitowym jest również pomocne. Jednak same kremy nie wystarczają. Należy dołączyć do nich zmianę nawyków żywieniowych i aktywność fizyczną.

8. Zjedź rybkę:)
Kwasy Omega 3, których nasze ciało nie może wytworzyć znajdziemy w rybach bądź kapsułkach sprzedawanych bez recepty. Odpowiedni poziom kwasów tłuszczowych jest wymagany do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

9. Włącz do diety białko
Spożywanie dużych ilości białka dostarcza do organizmu albuminę. Ta natomiast wchłania wszelkie nadmiary płynów.

10. Masaże
Profesjonalne masaże wspomagają walkę z cellulitem jednak są dodatkiem dostępnym dla mniejszości z uwagi na cenę. Redukcja stresu i zwiększona cyrkulacja układu limfatycznego działa pozytywnie na wygląd ciała. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na wizytę u specjalisty, możesz wykonywać masaże w domu przy pomocy specjalnych, powszechnie dostępnych masażerów.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *