Objawy niedoboru magnezu i naturalne źródła magnezu

Niedobory magnezu zdarzają się bardzo często. Zwłaszcza w dzisiejszym świecie. Przyczyny są dobrze znane – nadmierny stres, uboga w składniki odżywcze dieta, używki, które mają dodawać nam energii, a często wypłukują cenne minerały z organizmu. Poza tym wchłanianie magnezu zmniejszają środki antykoncepcyjne, antybiotyki i preparaty uspokajające a także wzmożona aktywność seksualna. Jakie są objawy niedoboru magnezu i jak z nimi walczyć?

Magnez – pierwiastek życia

Nie ma życia bez magnezu. Magnez odpowiada za wiele procesów zachodzących w organizmie. Nie można wyobrazić sobie bez niego sprawnie działającego ciała. Mówią o tym same liczby. Magnez uczestniczy w ponad 300 procesach biochemicznych występujących w organizmie. Odpowiada za przekazywanie sygnałów w układzie nerwowym.

Kto jest najbardziej narażony na niedobory magnezu?

Na niedobory magnezu najbardziej narażone są kobiety w ciąży, w okresie pokwitania, a także osoby pracujące fizycznie, zestresowane, stosujące ubogą dietę. Ponadto niedobory magnezu szczególnie często zdarzają się u osób pijących kawę, mocną herbatę i niestroniących od alkoholu.

niedobory magnezu

Czy cierpisz z powodu niedoboru magnezu?

Objawy niedoboru magnezu mogą być bardzo różne. Najczęściej jest to ból głowy, nudności, ciągłe zmęczenie, skurcze łydek, drganie powiek, omdlenia, drażliwość, objawy depresji, kołatanie serca i bóle w klatce piersiowej, szybkie wpadanie w gniew, a także stany lękowe, pogorszenie widzenia i trudności w oddychaniu. Niedobory magnezu źle wpływają także na wygląd. Mogą prowadzić do wypadania włosów, osłabienia paznokci. Problemem mogą być także bóle kręgosłupa, skłonność do łamania kości, a także osłabienie układu odpornościowego i częstsze infekcje. U kobiet niedobory magnezu mogą prowadzić do zaburzeń miesiączkowania i problemów z zajściem w ciążę.

Odpowiedni poziom magnezu chroni przed arytmią, nadciśnieniem tętniczym, astmą i cukrzycą typu 2.

Jak uzupełnić niedobory magnezu?

Najlepsze źródła magnezu to naturalne źródła, czyli te pochodzące z produktów spożywczych.

Co jeść, by uzupełnić niedobory?

Najlepsze źródła to banany, awokado, soczewica, orzechy włoskie, kakao, orzechy nerkowca, jarmuż, botwina, szpinak, kasza gryczana, pestki dyni. Dobrym źródłem magnezu jest także wysokozmineralizowana woda, koniecznie woda mineralna, a nie źródlana, która pozwala na systematyczne dostarczanie cennych minerałów.

Bardzo ważne jest, by dostarczać nie tylko magnezu wraz z dietą, ale również witaminę B6, która dba o prawidłowe wchłanianie magnezu. Znajdziemy ją kaszy gryczanej, pieczywie żytnim, wieprzowinie, wołowinie, mięsie indyczym.

Magnez lubi się także z potasem. Razem te dwa pierwiastki pobudzają swoją pracę i zwiększają swoją skuteczność działania. Gdzie można znaleźć potas? W ziemniakach, zielonych warzywach i cytrusach.

Decydując się na suplementację magnezu, trzeba uważać. Nadmiar magnezu może powodować bowiem usuwanie wapnia z organizmu. Suplementując magnez, można doprowadzić do innych niedoborów – niedoboru wapnia.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *