Niszczymy cellulit na siłowni!

W ofercie fitness klubów coraz częściej można znaleźć specjalistyczne zajęcia przeznaczone dla wybranych grup klientów. Odrębnej opieki wymagają np. kobiety otyłe, szczupłe chcące pozbyć się cellulitu czy kobiety ciężarne. Wszystkie jednak, gdy już zasmakują w przyjemnościach fitnessowego stylu życia, nie chcą z niego rezygnować. Programy dla nich ma każdy szanujący się klub.

Niektóre placówki prowadzą też odrębne grupy seniorów, dla których ruch jest przecież zbawienny. Jednym z efektów ćwiczenia z obciążeniem jest zwiększenie gęstości kości, co ma korzystny wpływ na stan zdrowia dojrzałych pań zagrożonych osteoporozą. Ogromną zaletą fitnessu jest też możliwość nawiązania i utrzymywania kontaktów towarzyskich, co jest niezwykle korzystne zwłaszcza dla osób w pewnym wieku. Bo fitness to nie tylko sposób na utratę wagi; to także duża przyjemność, która uzależnia.

Trening powinien sprawiać nam frajdę, ale wybierając konkretne zajęcia z bogatego pakietu, nie zapominajmy, że w zależności od rodzaju wykonywanego ruchu nasza sylwetka będzie się inaczej kształtować. Są zajęcia ogólnorozwojowe, poprawiające kondycję fizyczną i wytrzymałość, ujędrniające, mocno wyszczuplające całe ciało lub wybrane części, spalające tłuszcz, rozciągające. Do wyboru mamy ćwiczenia statyczne i dynamiczne, relaksujące, wzmacniające i odchudzające, a także rozmaite kombinacje i dodatki, np. elementy tańca. Z przyborami i bez, z klasycznym stepperem, wciąż modnymi piłkami. Na cellulit, na piękne nogi, na płaski brzuch… Możliwości jest tyle, że nie ma miejsca na wymówki. Czas wreszcie zacząć działać!

Oprócz dobraniem rodzaju ćwiczeń warto zadbać o trenera. A więc czym charakteryzuje się dobry trener?

Dobry instruktor musi mieć odpowiednie kwalifikacje, a prowadzenie zajęć z fitnessu powinno być jego pasją, a nie sposobem na dodatkowy zarobek.

  • Trener powinien być uważnym obserwatorem: dostosować intensywność, tempo i zakres ćwiczeń do stopnia zaawansowania i stanu zdrowia uczestników. A kiedy w grupie pojawia się nowa osoba – otoczyć ją szczególną opieką.

(Instruktor jest wizytówką klubu: po tym, jak wygląda, można wiele wywnioskować. To on będzie kształtował nasze ciało, dlatego niepokoić mogą jego zbyt okrągłe kształty, ale i zbyt „przypakowana” sylwetka – chyba że o takiej sylwetce właśnie marzymy.

  • W przypadku zajęć grupowych kluczowa jest też osobowość trenera: od tego, czy jest osobą pełną entuzjazmu, łatwo nawiązującą kontakt z ludźmi, zależy nasze dobre samopoczucie, chęć zaangażowania się w zajęcia, a co za tym idzie – sukces w osiągnięciu wymarzonej sylwetki.
  • Nie bez znaczenia jest też podkład muzyczny, jaki instruktor dobiera do zajęć. Jeśli prowadzi zajęcia w rytm muzyki, która nam odpowiada, wysiłek przychodzi łatwiej.

Skoro już wiesz jak rozpocząć przygodę z fitnessem – to do dzieła!

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *