Najlepsze ćwiczenia na cellulit

Najlepsze ćwiczenia na cellulit

W dzisiejszych czasach, niemal każda kobieta stara się utrzymać swoją figurę, swoje ciało w jak najlepszej kondycji, aby podczas okresu letniego i nie tylko zaprezentować się jak najlepiej. Jednak dość częstym problemem może byc tutaj cellulit, który wg danych występuje u ok. 80% kobiet w kraju. Cellulit, inaczej nazywany Skórką Pomarańczową, jest niczym innym jak nierównomiernym rozłożeniem tkanki tłuszczowej na ciele w efekcie czego pojawiają się na skórze pofałdowania czy nierówności. Cellulit może występować w różnych miejscach. Najczęściej są to uda, pośladki lub biodra. Występują różne rodzaje cellulitu. Istnieje tzw. Postać twarda, która potrafi występować zarówno u kobiet szczupłych jak i otyłych. Takiemu etapowi często towarzyszą także rozstępy. Kolejnym rodzajem jest Postać Miękka, która zazwyczaj występuje u kobiet w średnim wieku i objawia się pofałdowaniem skóry, czyli zmniejszeniem napięcia tkanek. Możemy także wyróżnić Postać Obrzękową, która zdecydowanie jest najpoważniejsza, ponieważ objawia się bólem nóg a także znacznym pomarszczeniem skóry
Kiedy zauważymy u siebie powstawianie skórki pomarańczowej, nie należy popadać w panikę. Co prawda usunięcie cellulitu to długotrwały i czasami kosztowny proces, jednak jest też cała masa domowych sposobów na zdecydowane spowolnienie etapu rozwoju. Poza masażami, zabiegami czy lekami, jest mnóstwo domowych ćwiczeń, które wykonywane regularnie, pomogą nam znacznie ukryć cały proces. Oto kilka z przykładowych ćwiczeń:

1. Klęcząc na kolanach, oprzeć się rękoma na podłodze i powoli unosić na zmianę nogę lewa i prawą, przytrzymując ją w górze ok. 4 sek. Serie powtórzyć 10 razy.
2. Dobrym ćwiczeniem mogą okazać się tzw. Brzuszki. Leząc na plecach, zgiąć nogi w kolanach (nie odrywając ich od podłogi). Następnie przyciągnąć tułów do kolan i powoli opuścić do pierwotnej pozycji
3. Jeśli chcemy zadbać o partie ramion, stańmy w lekkim rozkroku. W ręku należy trzymać ciężarki (ok. 0,5 kg) i zamiennie unosić rękę prawą i lewą przed siebie. Całość powtórzyć ok. 10 razy.
4. Analogicznie do poprzedniego ćwiczenia możemy także unosić ręce na boki
5. Skupiając się na partiach ud, najlepiej położyć się np. na lewym boku, zgiąć lewą nogę, prawą wyprostować. Teraz należy powoli unosić prawą nogę i powoli opuszczać. Czynność powtórzyć ok. 7 razy. Po wykonanej serii zmienić stronę na prawy bok.

Jest to tylko kilka z wielu ćwiczeń, które mogą nam pomóc w maskowaniu Skórki Pomarańczowej. Dlatego, jeśli tylko zauważymy u siebie początki powstawania cellulitu, nie sięgajmy od razu po różnego rodzaju leki. Poświęćmy wcześniej ok. 30 min dziennie na wykonanie tego rodzaju ćwiczeń a rezultat na pewno nas miło zaskoczy.

10 komentarzy

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *