Jędrne…. jak uda bez cellulitu

Cellulit może zniknąć! Jedyne czego trzeba do osiągnięcia tego celu to systematyczne ćwiczenia oraz cierpliwość. Posiadając jedno i drugie na wysokim poziomie, możesz pożegnać się z pomarańczową skórką raz na zawsze. Walkę z cellulitem dla uzyskania szybszego efektu warto wspomóc kosmetykami dostępnymi na rynku. Jak ćwiczyć? Podpowiadam poniżej.

Ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia
Pierwsze oznaki cellulitu pojawiają się zazwyczaj między 16 a 25 rokiem życia. Ich wielkość oraz „widoczność” są na tyle małe, że zazwyczaj nie zwracamy na nie uwagi. Co uważniejsze osoby zauważają mniejszą jędrność, czy efekt bardziej ociężałej skóry, jednak większość z nas nawet nie spostrzeże się, że już ma problem z cellulitem. Zaczynamy się niepokoić dopiero wtedy, kiedy spostrzegamy, że uda stają się większe i ledwo mieścimy się w nasze ulubione spodnie. Niestety cellulit nie daje za wygraną. Ignorowany staje się coraz większy, a każdego roku bardziej widoczny. Im dłużej staramy się nie widzieć problemu, tym trudniej go wyeliminować. Drogą do rozwiązania problemu są ćwiczenia. Rezultaty zauważymy jednak dopiero wtedy, kiedy będziemy ćwiczyć systematycznie.

Ćwiczyć możesz zarówno sama w domu, jak i w klubie fitness? Jakie miejsce wybrać? Jeśli masz problemy z motywacją, wybierz się na aerobik, kupując od razu karnet na dłuższy czas. Chcesz jeszcze zwiększyć swoją mobilizację? Zapisz się z koleżanką i motywujcie się nawzajem do wysiłku.

Jak ćwiczyć?
Każde z poniższych ćwiczeń wykonujemy w 4 seriach po 15 powtórzeń.
1.Stań na lekko ugiętych nogach. Jedna noga powinna być oparta o podłoże (na niej powinien być wyraźnie przeniesiony ciężar ciała), drugą wyrzucaj w bok wyprostowaną w stawie kolanowym. Ramiona powinny być skierowane do przodu, dłonie oparte na nodze lekko zgiętej w kolanie.
2.Ćwiczenie polegające na wymachach nogi w bok z pozycji klęku podpartego. Noga powinna tworzyć z biodrami kąt prosty. Druga stopa spoczywa na podłodze. Nogą należy balansować w górę i w dół, wykonując powolne ruchy.
3.Klękamy na przedramionach. Jedna noga leży na podłodze, drugą unosimy do góry, kierując zgiętą stopę, w ten sposób, jakbyśmy chcieli ją postawić na suficie. Nogą balansujemy w górę i w dół.
4.Kładziemy się na brzuchu. Ręce kładziemy pod twarz, opierając na nich głowę. Nogi prostujemy w stawach kolanowych. Staramy się je podnieść do góry, lekko nimi balansując.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *