Jakie witaminy na trądzik?

Od wielu lat toczy się spór, czy dieta ma wpływ na trądzik. Odpowiedź wydaje się oczywista i nie bardzo rozumiem wątpliwości.

Jesteśmy tym, co jemy. Każda nasza decyzja żywieniowa pozostawia ślad w komórkach naszego ciała, które w całości są wymieniane co 7 lat. Budowane są ze składników żywieniowych, które dostarczamy wraz z pożywieniem. To spora odpowiedzialność i warto uzmysłowić sobie tę prostą zależność.

Dlatego tylko zrównoważona dieta, bogata w cenne substancje jest w stanie zapewnić nam zdrowie i ładny wygląd. W kryzysowych sytuacjach pomoc mogą nieść dobrze dobrane suplementy diety. Gdy mamy trądzik, szczególnie te, które są dedykowane skórze z tym problemem.

Witamina A  na trądzik

(tran, wątroba, mleko i jego przetwory – masło, śmietana, ser, żółtka, marchew, dynia, groszek, fasolka, morele, wiśnie)

SONY DSCWitamina A dba o proces złuszczania naskórka, wzmacnia skórę, włosy i paznokcie. Jest jedną z ważniejszych witamin, bo bierze udział we wszystkich procesach zachodzących w organizmie. Jednak nie tylko ma wpływ na stabilność błon międzykomórkowych, wpływa także na gładkość i równość skóry. Niedobór witaminy A prowadzi do zaburzenia funkcjonowania skóry.

Kwasowe pochodne witaminy A, retinoidy są bardzo często stosowane w terapii zmian trądzikowych.

Witamina E

(olej, oliwa z oliwek, nasiona słonecznika, orzechy, migdały)

Witamina E to witamina młodości. Nie bez przyczyny. Już dawno temu udowodniono, że opóźnia proces starzenia się skóry. Poza tym jest silnym przeciwutleniaczem, który chroni komórki skóry przed wpływem wolnych rodników.
Witamina E wzmacnia skórę oraz dostarcza wszystkich cennych substancji, dzięki czemu wspomaga walkę z trądzikiem.

Witamina B2 a trądzik

(pieczywo pełnoziarniste, drożdże, mleko),
Brak lub niedobór witaminy B2 nasila łojotok, który jest często przyczyną trądziku. Poza tym witamina B2 współpracuje z witaminą A wpływając na kondycję błon śluzowych i skóry.

Witamina B6 a trądzik

(ryby, mięso, ziemniaki, banany)

Witamina B6 wspomaga leczenie łojotokowego zapalenie skóry. Wzmacnia skórę i jest niezbędna do jej prawidłowego funkcjonowania.
Jej niedobór sprzyja powstaniu zmian zapalnych na skórze twarzy i na ciele.

B7 Biotyna a trądzik

(żółtko jaja, fasola, soczewica)

Biotyna jest niezbędna w przemianie dwutlenku węgla, dzięki temu jej obecność jest wskazana, jeśli chcemy mieć zdrową i gładką skórę.

Cynk a trądzik

(pestki dyni, słonecznika, orzechy i otręby)

Obecność cynku jest potrzebna do prawidłowej absorpcji witaminy A. Sam cynk ma ponadto bardzo dobry wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci, a jego braki niekorzystnie odbijają się na zdrowiu. W dużym stopniu dzięki zawartości przeciwutleniaczy, które neutralizują wolne rodniki, pogarszające stan skóry i prowadzące do jej szybkiego starzenia. Pod tym względem działanie cynku znacznie przyspiesza proces odnowy komórek skóry, co ma świetny wpływ na wszelkie rany i uszkodzenia ciągłości skóry.
Mikroelement ten jest już dobrze poznany, a jego wpływ na trądzik wielokrotnie zbadany.
Naukowcy ocenili, że wystarczy przyjmować 8-11 mg cynku (najlepiej pochodzenia naturalnego), by poprawić kondycję skóry.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *