Jakie składniki pomogą Ci zamienić tłuszcz w mięśnie?

W ciele zdrowego człowieka jest około 40 miliardów komórek tłuszczowych. Nie znajdują się one tam przypadkowo. Są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Zarówno zbyt mała (co zdarza się niezmiernie rzadko), jak i zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej nie jest wskazana. Może być niebezpieczna i prowadzić do wielu przykrych powikłań. Z tego powodu tak istotne jest, by trzymać tkankę tłuszczową w ryzach, chroniąc zarówno sylwetkę, jak i narządy wewnętrzne przed otłuszczeniem. Jak to jednak robić, by skutecznie osiągnąć swój cel? I by nie żyć o liściu sałaty bez szansy na prawdziwe kulinarne uczty?

Nie waga, ale ilość tłuszczu

Gdy zastanawiamy się nad swoim wyglądem, jednym z pierwszych czynników, który bierzemy pod uwagę jest waga. Sprawdzamy również BMI, czyli stosunek wzrostu do wagi. Okazuje się, że nie jest to najlepsza droga do oceny, jak wyglądamy i czy nasza sylwetka jest w normie.

Dużo więcej na temat naszego wyglądu powie nam zawartość tłuszczu w organizmie. Ten można zbadać przy użyciu nowoczesnej wagi.

To właśnie zawartość tłuszczu w organizmie mówi nam aż nazbyt wiele o naszym codziennym menu czy też o aktywności fizycznej. To za jego pośrednictwem dowiemy się, czy mamy zdrowo wyglądającą sylwetkę, a może za bardzo otłuszczoną. Dlaczego ten wskaźnik jest tak ważny?

Bardzo wyraźnie to widać, gdy porównamy dwie osoby o podobnej wadze i wzroście, ale całkiem innej budowie i zawartości tłuszczu. Można ważyć tyle samo i mieć sporo mięśni i wysportowaną sylwetkę lub mniejszą ilość mięśni i większą zawartość tłuszczu. W obu przypadkach wskazania wagi będą takie same, ale wyglądy sylwetek diametralnie różne.

Tłuszcz jest oczywiście niezbędny do funkcjonowania. Jednak przekroczenie jego optymalnej ilości sprawia, że naszym problemem staje się otyłość, która zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób w tym – problemów z układem krwionośnym, zawałów, udarów, a także nowotworów.

Stąd walka o szczupłą sylwetkę jest podyktowana nie tylko potrzebami urodowymi, szeroko pojętymi trendami mody (o których najczęściej się mówi), ale przede wszystkim zdrowotnymi. Warto odchudzić się, by poczuć się lepiej i żyć dłużej. To powinien być prawdziwy cel i motywacja.

Jak zamienić tłuszcz w mięśnie?

Podstawowa odpowiedź na to pytanie jest prosta. Tłuszcz można zmienić w mięśnie poprzez systematyczne treningi. Na początek aerobowe, które pozwolą pozbyć się nadmiaru ciała, a następnie wzmacniające, wysiłkowe, które pozwolą podkreślić mięśnie.

Proces ten nie jest prosty. Potrzeba sporo czasu i samozaparcia, by poprawić wygląd sylwetki. Stąd naprawdę piękny wygląd, uważany za szczyt piękna, jest dostępny tylko nielicznym osobom.

Na szczęścia, oprócz katorżniczych ćwiczeń i surowej diety, są również inne drogi do osiągnięcia celu. Jednym z nich jest włączenie do swojego codziennego menu składników przyspieszających spalanie tłuszczu, uważanych za niezastąpione na drodze do wyszczuplania sylwetki.

Oto najważniejsze z nich.

Ekstrakt z pokrzywy indyjskiej to numer jeden tego zestawienia. Od wieków stosowany w medycynie ludowej, do leczenia wielu chorób i dolegliwości. Eksperci od utraty wagi podkreślają, że ekstrakt z pokrzywy indyjskiej to niezbędny składnik stosowany do redukcji wagi ciała. Wykazano, że usuwa złogi tłuszczu i nagromadzone toksyny, redukuje zmagazynowane odpady w tkance mięśniowej i układzie limfatycznym, dzięki czemu organizm może działać bardziej efektownie. Poza tym wykazano, że ekstrakt z pokrzywy indyjskiej przyspiesza metabolizm i hamuje apetyt.

Ekstrakt z gorzkiej pomarańczy – przeprowadzono sześciotygodniowe badanie nad wpływem ekstraktu z gorzkiej pomarańczy na odchudzanie, którego wyniki opublikowano w „Current Therapeutic Research”. Okazało się, że osoby otrzymujące ekstrakt z gorzkiej pomarańczy, kofeinę i ziele dziurawca schudły więcej niż grupa otrzymująca dziurawiec, która zachowała swoją wagę. Naukowcy przeprowadzający badanie podkreślają, że gorzka pomarańcza ma znaczące działanie odchudzające, zwłaszcza w zakresie spalania tłuszczu.

Kolejnym ważnym składnikiem pozwalającym na zamianę tłuszczu w mięśnie jest ekstrakt z zielonej herbaty. O wpływie zielonej herbaty na odchudzanie napisano już bardzo wiele.

Przede wszystkim zielona herbata działa lekko pobudzająco i aktywizująco. Jest to możliwe, ponieważ posiada w składzie kofeinę. Filiżanka zielonej herbaty zawiera 24-40 mg kofeiny. Dla porównania filiżanka kawy: 100-200 mg. Liczne badania wykazały, że kofeina to ważny spalacz tłuszczu, który aktywizuje organizm do wykorzystywania nadmiernych kilogramów oraz zwiększa koncentrację i poprawia wyniki treningowe. Zielona herbata jest również cennym źródłem przeciwutleniaczy – katechin oraz EGCG, znanych z tego, że potrafią pobudzać metabolizm. Wykazano, że zielona herbata pobudza organizm do sięgania po rezerwy tłuszczu.

Ekstrakt z papryki rocznej pozwala na szybkie spalanie tłuszczu. Badanie przeprowadzone w 2006 roku na łamach „Bioscience, Biotechnology and Biochemistry” wykazy, że regularne stosowanie tego składnika pozwala zmniejszyć masę ciała i spowalnia proces akumulowania tłuszczu.

Dzięki zawartości kapsaicyny ekstrakt z papryki rocznej przyśpiesza metabolizm, utlenia tłuszcze i zwiększa wydajność energetyczną organizmu. Od lat prowadzi się badania nad działaniem ekstraktu z papryki rocznej, każde kolejne przynosi ten sam wniosek – składnik ten skutecznie przyspiesza metabolizm i chroni przed magazynowaniem tłuszczu.

Oprócz wymienionych powyżej składników, znanymi spalaczami tłuszczu jest egzotyczna garcinia cambogia, która hamuje apetyt, reguluje poziom cukru we krwi i chroni przed magazynowaniem tłuszczu, chrom znany z ograniczania apetytu, zwłaszcza na słodycze, a także kofeina – natychmiast dodająca energii i zwiększająca koncentrację. To najważniejsze spalacze tłuszczu, które regularnie stosowane wspomagają w staraniach o zachowanie szczupłej sylwetki.

Wszystkie znajdują się w nowym suplemencie diety, znanym z błyskawicznego spalania tłuszczu – Fast Burn Extreme. Można go zamówić na stronie oficjalnego dystrybutora w bardzo dobrej cenie.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *