Dieta ketogeniczna – plusy i minusy

Dieta ketogeniczna (inaczej ketogenna) nie została stworzona do odchudzania. Jej cel był całkiem inny. Chodziło o uzdrawianie dzieci chorujących na padaczkę, w których przypadku leki nie działały. Dzisiaj docenia się nie tylko lecznicze właściwości diety, ale przede wszystkim perspektywę zrzucenia przy jej udziale wielu dodatkowych kilogramów. I to bez dotkliwego uczucia głodu i spadku energii. W jaki sposób uzyskuje się ten cel? Przeczytaj!

Dieta ketogeniczna pozwoli Ci schudnąć. Dzięki niej masz szansę skutecznie poradzić sobie z cukrzycą i zawalczysz z nadciśnieniem.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Podstawowe założenie diety ketogenicznej uwzględnia ograniczenie spożywanie węglowodanów, a najlepiej ich wyeliminowanie (zwłaszcza cukrów prostych) i zastąpienie ich tłuszczami.

Dieta ketogeniczna to:

  • dieta ubogowęglowodanowa,
  • dieta bogatotłuszczowa.

Stosunek tłuszczów do węglowodanów w diecie ketogennej wynosi 4:1.

W diecie ketogenicznej powinno występować sporo jajek, dobrej jakości mięsa, ryb, awokado, dodatkowo wskazane są warzywa – pomidor, cukinia, pieczarki, cebula, pestki dyni, słonecznik, sałata. Zalecane są ponadto oleje roślinne – słonecznikowy, rzepakowy i sojowy. Pijemy wodę lub gorzką herbatę. Bardzo istotne jest, by zadbać o odpowiednie nawodnienie i pić wystarczającą ilość wody. O ile latem większość z nas pije sporo wody, o tyle w inne pory roku często zapominamy o tym, czego skutkiem jest odwodnienie.

Całkowicie zakazane w diecie ketogennej są słodycze, produkty zbożowe (pieczywo, makarony), lody, itd. Dobrze skomponowane menu, najlepiej przy współpracy z dietetykiem pozwala jeść smacznie i wartościowo. Co równie istotne, zwłaszcza w przypadku odchudzania, dieta ketogeniczna pozwala uzyskać przyjemną sytość. To z kolei chroni przed podjadaniem i pozwala uzyskać naprawdę satysfakcjonujące efekty planu odchudzeniowego.

Jak można schudnąć?

Na czym polega fenomen diety ketogenicznej? Podstawowa zaleta to możliwość przestawienia organizmu z czerpania energii z węglowodanów na pozyskiwanie jej z tłuszczu. Pod tym względem dieta ketogeniczna podobna jest do głodówki.

Za sprawą diety ketogenicznej dochodzi do produkcji ciał ketonowych, które mogą być paliwem energetycznym wykorzystywanym przez serce, mózg i wszystkie tkanki w organizmie. Organizm jest odżywiony, jednak źródłem udostępnianych kalorii nie są cukry, ale tłuszcze. Proces ten dodatkowo można stymulować, sięgając po bezpieczne i sprawdzone suplementy diety takie, jak Keto Actives. Środek ten ma świetne opinie i pewne działanie.

Czy dieta powoduje skutki uboczne?

Dieta ketogeniczna daje fantastyczne efekty. Jednak czasami, zwłaszcza na początku jej stosowania, mogą pojawić się negatywne skutki takie jak gorsze samopoczucie, senność, zaparcia czy biegunki. Mogą pojawić się zgaga, refluks, a nawet wymioty. Zazwyczaj jednak wszystkie te objawy obserwuje się tylko początkowo, zanim organizm przyzwyczai się do diety.

Czy dieta ma jakieś minusy? Warto wyraźnie zaznaczyć, że mimo że pozwala szybko schudnąć i często jest to efekt wow, to nie daje gwarancji na stałe. By utrzymać szczupłą atrakcyjną sylwetkę, bardzo istotne jest to, żeby na trwałe zmienić swoje nawyki żywieniowe. Tylko zmiana sposobu myślenia o zdrowym jedzeniu pozwala uzyskać naprawdę zadowalające rezultaty.

Dieta ketogeniczna może w skrajnych przypadkach powodować kamicę nerkową. Stąd warto ją stosować ostrożnie, najlepiej pod ścisłą kontrolą lekarza.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *