Co jeszcze warto wiedzieć o diecie antycellulitowej?

Nieustająca myśl o diecie antycellulitowej to kwestia podstawowa w trakcie leczenia cellulitu. Tylko bowiem zbilansowane posiłki oraz dbałość o dostarczanie najważniejszych składników spożywczych mogą przynieść upragniony efekt. O diecie antycellulitowej powiedziano już wiele. Jednak czy na pewno wszystko?

Zachwiana dieta

Istnieje wiele przyczyn powstawania cellulitu. Za jeden z najważniejszych uważa się niezbilansowaną dietę. Jednak winne jest nie tyle nadmierne objadanie się (nawet biorąc pod uwagę fakt, że otyłość sprzyja zmianom cellulitowym), co spożywanie nie tych produktów, co należałoby.  Negatywnie na stan skóry wpływać może również nieprawidłowe odchudzanie się, a zwłaszcza stosowanie rygorystycznych diet, np. diety kopenhaskiej. Powstawaniu cellulitu sprzyja również nadużywanie kawy, zbyt mała dzienna ilość spożywania płynów, małe spożycie błonnika, spożywanie zbyt dużej ilości dań wysoko przetworzonych, zbyt mała ilość spożycia antyoksydantów.

Mięso – spożywać czy nie?
Dieta antycellulitowa wymaga spożywania zwiększonej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. Mięso zawiera nasycone kwasy tłuszczowe. Cóż to oznacza? Tyle, że należałoby zmniejszyć ilość dostarczanego mięsa. Jednak czy aby na pewno? W tej kwestii kryje się pewna pułapka.

Według specjalistów, do skutecznej walki z cellulitem niezbędne jest spożywanie dwa razy w tygodniu czerwonego mięsa, które pomaga zachować odpowiednią ilość żelaza w organizmie. Żelazo zawierające w swoim składzie hemoglobinę jest niezbędne do prawidłowego krążenia krwi, do transportowania tlenu do komórek. Optymalne dotlenienie jest potrzebne z kolei do zachowania dobrego naprężenia skóry oraz redukowania cellulitu.

Produkty mleczne – dobre czy nie?
Wokół produktów spożywczych istnieje wiele kontrowersji. Zalecenia co do ich spożycia bywają sprzeczne w zależności od tego, kto jest autorem danego zalecenia. Konsekwencją tego jest to, że wielu z nas eliminuje z diety wyroby mleczne ze względu na przekonanie, że są bardzo tuczące. Nie jest to do końca słuszna decyzja. Okazuje się bowiem, że produkty mleczne mogą pomagać w walce z cellulitem. Produkty te są bogate w wapń, który spowalnia proces powstawania tkanki tłuszczowej oraz blokuje wchłanianie tłuszczu w jelicie.

Jaka jest prawda o kawie?
Wiele kosmetyków na cellulit zawiera w swoim składzie ziarna kofeiny. Nie od dzisiaj wiadomo, że kofeina skutecznie walczy z pomarańczową skórką. Dlaczego jednak nie powinniśmy jej dostarczać w zbyt dużej ilości w formie napoju? Okazuje się bowiem, że kawa poza działaniem wspomagającym rozbicie komórek tłuszczowych ma również działanie moczopędne, które nie wpływa pozytywnie na wygląd skóry, wręcz przeciwnie – pogarsza jego wygląd. Dietetycy zalecają,  by po każdej jednej filiżance kawy wypijać jedną szklankę wody. Dzięki temu można zachować dobre działanie kofeiny w kawie oraz nie pozwolić na jej działanie negatywne.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *