Co jeść, by mieć szczupłą talię? Pamiętaj o tych zasadach

Szczupła talia jest wielkim atutem. Każda z nas pragnie ją mieć, prezentując wcięcie tam, gdzie trzeba i pięknie zarysowane biodra, które do tego nie będą zbyt szerokie. Poza tym chcemy to osiągnąć bez przechodzenia na restrykcyjne diety i katorżnicze ćwiczenia. Pokusa, by mieć ciastko i zjeść je jest niezwykle silna. Któż jej nie zna?

Czy jednak jest możliwa w realizacji?

Okazuje się, że tak. Nie trzeba katować się surowymi dietami i biegać maratony, by wypracować szczupłą talię. Trzeba jednak wziąć pod uwagę pewne zasady, które pozwolą zachować złoty środek. Kontrola jest bowiem wskazana, bez niej trudno osiągnąć cokolwiek, a na pewno nie da się odchudzić brzucha.

Szczupła talia – podstawowe zasady

Nie da się osiągnąć talii osy od razu. Można jednak zrobić wiele, by przyspieszyć ten proces. Zasady, dzięki którym można to zrobić, nie są zaskakujące – zwiększenie ilości warzyw w diecie, wystarczająca ilość wody, która ma korzystny wpływ na metabolizm, zwiększenie ilości tłuszczy jednonasyconych w miejscu gorszych wielonasyconych, dostarczenie wystarczającej ilości białka (powinniśmy spożywać więcej białka niż węglowodanów).

Jeśli dorobiłyśmy się oponki, jedynym sposobem, by się jej pozbyć, są ćwiczenia aerobowe. Same brzuszki nie pomogą, a dodatkowo mogą stanowić przyczynę bóli kręgosłupa. Zamiast nich warto wybrać bieganie, taniec, pływanie, jazdę na rowerze. Dopiero, gdy pozbędziemy się nadmiaru tłuszczu, przyjdzie czas na zadbanie o wzmocnienie mięśni brzucha.

Secret-Flat-Abs

W drodze do szczupłej talii przydają się również produkty spożywcze, które pozwalają wysmuklić brzuch.

Ogranicz solenie

Nadmiar sodu w diecie prowadzi do zatrzymania wody w organizmie. Tymczasem badania pokazują, że większość z nas je dwa razy więcej sodu niż jest zalecane.

Spróbuj ograniczyć solenie potraw na rzecz używania ziół, nie dosalaj dodatkowo dań na talerzu, dokładnie czytaj etykiety, by zdobyć informację, ile soli znajduje się w codziennie spożywanych paczkowanych produktach. Możesz się zdziwić.

Zadbaj o równowagę sodowo-potasową

W codziennej diecie nie powinno zabraknąć bananów i ziemniaków, które pozwalają na zachowanie równowagi sodowo-potasowej, a dodatkowo stają na straży gospodarki wodnej, chroniąc przed nadmiernym magazynowaniem wody. Zbyt wysoki poziom sodu prowadzi do zatrzymania wody w organizmie, w konsekwencji bólu i wrażenia „ciężkości”.

Zadbanie o równowagę sodowo-potasową pozwala uniknąć obrzęków. Warto uważać jednak na suplementy diety, które w przeciwieństwie do żywności, nie są bezpiecznym źródłem potasu i sodu, mogą prowadzić do zaburzeń rytmu serca a nawet zawałów.

Żywe kultury bakterii

Szczupłej talii sprzyjają również żywe kultury bakterii, które mają korzystny wpływ na trawienie i tempo metabolizmu. Doskonałym źródłem dobrych bakterii są jogurty, a także kiszonki – kiszone ogórki, kapusta.

Uwaga na słodziki, alkohole cukrowe

Alkohole cukrowe, czyli słodziki występujące w wodach smakowych, niskowęglanowych produktach dietetycznych, produktach dla diabetyków stanowią spore wyzwanie dla układu trawiennego, który ma z nimi problem, bo nie potrafi ich trawić. W konsekwencji w jelicie grubych dochodzi do ich fermentacji i powstania gazów, które są przyczyną wzdęć.
Dlatego warto czytać etykiety i unikać produktów, które zawierają: sorbitol, mannitol i lacitol.

Co jeść, by mieć szczupłą talię?

Istnieją produkty spożywcze, które warto mieć pod ręką. Pamięć o nich pozwala bowiem wyszczuplić sylwetkę, poprzez przyspieszenie metabolizmu, poprawienie trawienia i ograniczenie apetytu. Oto podstawowe składniki spożywcze wspomagające odchudzanie.

  • Jagody – mogą osłabić apetyt na słodycze, są świetnym źródłem witamin i minerałów. Co równie istotne, dostarczają mnóstwo błonnika, który działa jak najlepsza miotełka, oczyszczające organizm z toksyn.
  • Nasiona chia – pobudzają organizm do usuwania tłuszczu z okolicy talii, dodatkowo dostarczają cennego źródła białka, zapewniają sytość na dłużej, dzięki temu chronią przed podjadaniem. Świetnie komponują się z sałatkami, koktajlami, czy płatkami owsianymi.
  • Ostra papryka – spożywanie ostrej papryki może przyspieszyć metabolizm nawet o 25% przez 3 godziny od spożycia posiłku. Dodatkowo dołączenie ostrej papryki do dania sprawia, że można uzyskać efekt lepszego nasycenia i mniejszego głodu.
  • Ostra musztarda – wystarczy jedna łyżeczka ostrej musztardy, by zwiększyć metabolizm o 25% na kilka godzin po jej spożyciu
  • Jarmuż – bogate źródło cennej witaminy K, która działa przeciwzapalnie i pozwala uchronić przed wzdęciami.
  • Soczewica – cenne źródło błonnika i białka, wolnego od tłuszczu. Świetnie syci głód i pozwala odchudzić talię.
  • Arbuz – szczególnie pomocny w okresie przed miesiączką, bo pozwala pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Dodatkowo jest ważnym źródłem witamin i minerałów.
  • Jajka – bardzo dobre źródło białka, będące cennym paliwem dla mięśni, których obecność jest niezbędna, żeby przyspieszyć metabolizm i pozwolić na szybsze spalanie tłuszczu.
38 komentarzy

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *