7 sposobów na stres. W tym jeden, który działa zawsze

Życie w ciągłym stresie jest niezwykle wyczerpujące. Nie tylko odbiera nam energię, przytłacza, jest przyczyną bólu głowy, ale także przyspiesza proces starzenia, sprawia, że zmarszczki pojawiają się szybciej, skóra szarzeje. Dodatkowo niestety rośnie ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym przewlekłych. Dlatego tak ważne jest, by skutecznie minimalizować stres. I na bieżąco z nim walczyć, dając mu miejsce ujścia. Oto najlepsze, skuteczne sposoby na stres, w tym jeden, który działa naprawdę zawsze.

Długotrwały stres, nad którym nie panujemy, może prowadzić do:

  • bezsenności,
  • nerwic,
  • bólu głowy,
  • apatii,
  • wrogiego nastawienia do innych,
  • a nawet depresji i wielu przewlekłych chorób.

Dlatego walcz z nim skutecznie!

Sposoby na stres – aktywność fizyczna

Po pierwsze to się porządnie zmęczyć fizycznie. Okazuje się bowiem, że zmęczenie fizyczne pozwala na oczyszczenie myśli. Odświeża oraz umożliwia wewnętrzny reset. Dzięki temu mniej się zamartwiamy. Zmęczenie fizyczne działa mobilizująco, a jednocześnie wyciszająco. Za sprawą wyrzutu hormonów szczęścia, które pojawiają się w trakcie aktywności fizycznej po prostu czujemy się lepiej.

Jednak to, o czym warto pamiętać to wybór aktywności fizycznej. Powinna być ona dobrze dostosowana do naszych możliwości i potrzeb. Innymi słowy musimy lubić to, co robimy. Ruch musi nam sprawiać przyjemność.

Czasami dobra będzie jazda na rowerze, innym razem biegi, a czasami zabawa z hula hop czy zwykły spacer.

Bierność

Z jednej strony aktywność fizyczna, z drugiej bierność. Czasami zwyczajnie jedynie, co nam potrzeba to nie robić nic. Wtedy wystarczy się położyć, posłuchać muzyki, odpuścić. Czasami przyjdzie drzemka, która przyniesie nam upragniony relaks.

Zdrowa dieta

Jesteśmy tym, co jemy. Nasz codzienny jadłospis ma wpływ na to, jak wyglądamy i jak się czujemy. Dlatego tak istotne jest, by zwrócić uwagę, żeby menu było możliwie urozmaicone i bogate w składniki odżywcze, minerały i witaminy.

W kontekście stresu bardzo ważne jest, by spożywać wystarczająco dużo warzyw, owoców, a także orzechów. Nasze menu powinno obfitować w magnez, cynk, tryptofan, wapń, witaminy z grupy B. Istotne jest, by spożywać dużo flawonoidów, których nie brakuje w owocach i warzywach.

Dla zachowania odpowiedniej kondycji ciała i umysłu należy jeść 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Warto włączyć także w menu koktajle warzywne.

Im bardziej urozmaicone menu, tym lepiej. Warto sięgać po lokalne potrawy, które mają szansę na najlepszy skład i dobrą przyswajalność.

Sposoby na stres. Hobby

Stres można też zabijać przy pomocy hobby. Niekoniecznie w trakcie picia, czy jedzenia, ale….wykorzystując aktywności, które sprawiają nam przyjemność i wzbogacają nas wewnętrznie. Pomysłów może być nieskończenie wiele – rysowanie, malowanie, czytanie książek, sklejanie modeli, szydełkowanie, fotografowanie. Kto co lubi…

Sposoby na stres – zmiana otoczenia

Jak się odstresować? Rzucić wszystko i wyjechać do…No właśnie dokąd? Jakie miejsce wybierzesz? Może to będą góry, może las, morze? Po prostu zmień otoczenie, wybierz miejsce, z dala od Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli nie możesz wyjechać na kilka dni, po prostu wsiądź w samochód i jedź parę kilometrów za miasto.

Często to wystarczy, by spojrzeć na rzeczywistość całkiem inaczej.

Koniecznie porozmawiaj z bliską osobą. To też działa.

Głębokie oddychanie

Chcesz się poczuć natychmiast lepiej? Zwróć uwagę na swój oddech. Niech będzie on głęboki, spokojny. Dlatego już teraz zrób wdech, wydech. Poczuj jak powietrze Cię wypełnia, uspokaja, wycisza. Nie spiesz się. Poświęć na to kilka chwil.

Sposób, który zawsze działa

Czasami poziom stresu jest na tyle wysoki i napięcie towarzyszy nam tak długo, że klasyczne sposoby na stres nie działają.

Nawet zmiana menu i aktywność fizyczna nie przynoszą upragnionego wytchnienia. To dlatego, że jakość pożywienia jest coraz niższa. W spożywanych posiłkach brakuje cennych minerałów i witamin. Nie ma ich wcale lub jest ich za mało. W konsekwencji mimo że jemy dobrze, to jesteśmy niedożywieni. Nasz organizm domaga się coraz więcej, co jest prostą drogą do otyłości, a nie do zaspokojenia podstawowych potrzeb.

Dlatego tak istotne jest, by dostarczać naszemu ciału tego, co potrzebuje. Dzisiaj kluczowa jest mądra suplementacja. Wśród niej wyjątkowo dobrze działa Restilen, kapsułki zawierające najwyższej jakości składniki, które wzmacniają ciało, umożliwiając organizmowi skuteczniejszą walkę ze stresem. Wszystko za sprawą dobrze dobranych substancji aktywnych takich, jak: Serenzo™, KSM-66®, Saffr’Activ®, SOD B Extramel®, Aquamin™ Mg, ekstrakt z liści herbaty chińskiej, tiamina, ryboflawina, niacyna, witamina B6, witamina B12, kwas pantotenowy.

Restilen to bezpieczne i skuteczne kapsułki, które zapewniają wyciszenie, odstresowanie, bez efektu senności. Skutecznie wzmacniają indywidualną odporność na stres. Systematycznie stosowane chronią przed długofalowym negatywnym wpływem stresu.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *