10 sposobów na lepszy wygląd po nieprzespanej nocy

Podobno po trzydziestce (czyli w moim słusznym wieku:) po jednej nieprzespanej nocy potrzeba co najmniej trzech spokojnych, by zregenerować siły. Problem w tym, że nie zawsze mamy możliwość prawdziwego odpoczynku. Z wielu powodów – niekoniecznie długich imprez, wypicia morza alkoholu, powody mogą być inne, zdarza się, że zwyczajnie pracujemy na zmiany, mamy małe dzieci, które budzą się kilkakrotnie w ciągu nocy, przeżywamy trudny czas w naszym życiu, który powoduje problemy z zasypianiem.

Nie wiedzieć dlaczego mało który popularny serwis zwraca na to uwagę, rzadko się o tym pisze, a zarzuca się nas radami w stylu „wysypiaj się”. Wszystko fajne, problem w tym, że nie zawsze sen jest w naszym zasięgu. Wtedy rady, by spać dobrze są bezcelowe. Co w takiej sytuacji?
Jak poprawić swój wygląd po nieprzespanej nocy?

Uzupełnij płyny

Po nieprzespanej nocy skóra jest szara, często mniej jędrna, pozbawiona życia, ziemista. Nierzadko jest również odwodniona, szczególnie wtedy, kiedy poprzedniego dnia nie stroniliśmy od alkoholu.

Woda to główny składnik, który pozwala zachować harmonię, umożliwia ponadto wypłukanie z organizmu toksyn i szkodliwych substancji.  Na samym wstępie tuż po przebudzeniu warto dostarczyć około pół litra płynów, a w ciągu dnia systematycznie nawadniać się w taki sposób, by wypijać ich około dwa litry.

Oprócz wody warto sięgnąć po herbaty ziołowe, naturalne soki warzywne i owocowe bez dodatku cukru i słodzików.

Dostarcz witaminy C i magnezu

Witaminę C trudno przedawkować. Nawet jeśli do tego dojdzie, co najwyżej uzyskamy efekt przeczyszczający. Dlatego nie ma się co obawiać, tylko sięgnąć tuż po przebudzeniu po musującą witaminę C i rozprowadzić ją w wodzie. Witamina C pomoże uzyskać wewnętrzną równowagę, doda energii i świeżości skórze. Ważny jest również magnez, który wspomoże koncentrację i da nam siłę do lepszego funkcjonowania – na pewno lepiej od kawy, która po krótkim orzeźwieniu sprawi, że będziemy czuć się jeszcze gorzej.

Zjedz lekkie świeże śniadanie

Po nieprzespanej nocy unikaj ciężkostrawnych dań, obfitych śniadań, wybieraj świeże produkty, które zapewnią Ci energię, ale nie obciążą i tak zmęczonego organizmu – zbyt duży posiłek sprawi, że organizm skoncentruje się na trawieniu pokarmów, co dodatkowo go obciąży i sprawi, że poczujesz się jeszcze gorzej…

Chłodny prysznic

Nic tak nie stawia na nogi jak chłodny prysznic albo taki z masażem wykonanym naprzemiennie ciepłą i chłodną wodą.

nieprzespana noc

Chłodny prysznic pobudza krążenie, pozwala na szybką reaktywację, odświeża, gdy dodatkowo zdecydujemy się na szybkie umycie głowy – efekt będzie podwójny.

Lód na worki pod oczami

Jeśli pod oczami powstały charakterystyczne worki, wynik nieprzespanej nocy, nałóż na nie lód zawinięty w bawełnianą tkaninę lub delikatny ręcznik, przyłóż na chwilę, jednak uważaj, by nie doszło do uszkodzenia tkanek.

Ogórek na cienie pod oczami

Cienie pod oczami będą mniejsze, gdy nałożysz na nie plastry ogórka lub płatki bawełniane zamoczone w mleku albo w herbacie. Możesz też użyć wystudzonych torebek po herbacie. Efekt może nie będzie oszałamiający, ale zauważalny. Resztę dopełnisz dobrze dobranym korektorem. Mnie zawsze w takich sytuacjach ratuje ten produkt – recenzja klik.

Krótka rozgrzewka

Wiem, że po nieprzespanej nocy to ostatnia rzecz, na jaką masz ochotę, jednak to ma sens i naprawdę warto. Choć sama mam z tym spory problem, by zmotywować się do ćwiczeń, gdy ledwo widzę na oczy, bo to prawdziwy test dla charakteru, z doświadczenia wiem, że warto…;)
Zobaczysz, że zmuszenie się do kilku podskoków, rozciągania świetnie wpłynie na Twoje samopoczucie – zapewni błyskawiczny zastrzyk adrenaliny, poprawi krążenie i podniesie samopoczucie, co pozwoli Ci przetrwać trudny dzień po nieprzespanej nocy.

Lekki makijaż

Niestety wiele kobiet po nieprzespanej nocy próbuje się ukryć pod ciężkim makijażem. Niestety efekt jest odwrotny do zamierzonego – skóra wygląda jeszcze gorzej, dużo mniej naturalnie…i na jeszcze bardziej zmęczoną niż przed make-upem, dlatego po nieprzespanej nocy – należy szczególnie ostrożnie nakładać makijaż. Pierwszym punktem powinno być dobre nawilżenie i wyrównanie koloru na skórze przy użyciu dobrego korektora.

Triki makijażowe

By poprawić wygląd po nieprzespanej nocy, koniecznie podkręcamy rzęsy i malujemy je tuszem, by optycznie otworzyć oczy. Na wewnętrzną część dolnej powieki nakładamy białą kredkę. Poza tym używamy niewielkiej ilości różu na policzki i by nieco ukryć ziemistą cerę – niewielką ilość bronzera wzdłuż linii włosów – od uszu do ust.

Patrz na kolor niebieski

Zaskakująca rada? Okazuje się, że ma sens. Naukowcy udowodnili, że patrzenie na kolor niebieski (np. na niebo w ładny dzień) zmniejsza produkcję melatoniny (hormonu, który ułatwia zasypianie), co pozwala na trochę odsunąć wizję zapadnięcia w słodki sen po nieprzespanej nocy.

A Wy, jak radzicie sobie po nieprzespanej nocy? Często Wam się tak zdarza, że nie śpicie za dobrze lub z jakiegoś powodu nie możecie się wyspać? 🙂

56 komentarzy

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *